Stenhuggerklubben MEJSLEN
14
dec. 2016
c/o Formanden
Ninna Berg
Udbakken 5
2750 Ballerup
CVR-nr.: 38228617
Vedtægter
1. Navn
og hjemsted
Klubbens navn er
Stenhuggerklubben MEJSLEN
Klubbens hjemsted
er Allerød
2. Formål
Klubbens formål er
at samle interesserede fra Allerød og omliggende kommuner omkring stenhugning.
3. Medlemmer
Som ordinære
medlemmer kan optages alle, som er fyldt 18 år. Som passivt medlem kan
optages enhver, der har interesse for klubben.
4. Kontingent
Kontingent
fastsættes af generalforsamlingen for et år ad gangen.
5. Eksklusion
Et medlem, der
udviser adfærd, som ikke kan tolereres, kan ekskluderes. Eksklusionen skal
godkendes af generalforsamlingen.
6. Bestyrelse
Klubbens ledelse varetages
af en bestyrelse på 5 medlemmer:
Formand, kasserer
og 3 alm. medlemmer.
Desuden vælges 1
suppleant
Bestyrelsen vælges
for 2 år ad gangen af generalforsamlingen, således at det tilstræbes at formand
+ 1 medlem afgår det ene år og kasserer + 2 medlemmer det efterfølgende år.
Suppleanten vælges
for 1 år.
Bestyrelsen
konstituerer sig selv. Bestyrelsen er klubbens talerør og ingen enkeltmedlemmer
kan udtale sig på klubbens vegne.
Bestyrelsesmøde
afholdes, når formanden finder det nødvendigt eller på begæring af 3
bestyrelsesmedlemmer. Der tages referat af forhandlingerne. Ved afstemning
gælder simpel stemmeflerhed. Formand og kasserer kan efter énstemmig vedtagelse
tegne klubben.
7. Tegningsregler
Formand og kasserer
tegner klubben.
8.
Revision
Revisor vælges for
ét år ad gangen af generalforsamlingen. Desuden vælges 1 revisorsuppleant.
9. Regnskab
Kassereren fører
klubbens regnskab efter bestyrelsens anvisning. Til løbende udgifter må der kun
findes kr. 500,00 disponible. Kassereren betaler løbende forfaldne regninger.
Regnskabsåret løber
fra 1.1. til 31.12. Kassereren fremlægger revideret regnskab for
generalforsamlingen.
10. Generalforsamling
Ordinær generalforsamling
afholdes en gang årligt. Den skal indkaldes skriftligt med 2 ugers varsel med
følgende dagsorden:
1.
Valg af dirigent
2.
Formandens beretning.
3.
Regnskabsaflæggelse.
4.
Valg af bestyrelse.
5.
Valg af revisor.
6.
Forslag.
7.
Eventuelt.
Ekstraordinær
generalforsamling kan med 8 dages varsel indkaldes af bestyrelsen, såfremt
mindst 1/3 af klubbens medlemmer indsender skriftlig og motiveret begæring
herom. Afholdelsen skal finde sted senest 14 dage efter, at en sådan begæring
er modtaget.
Forslag, som
medlemmer ønsker behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være
bestyrelsen i hænde senest 8 dage før mødet.
Simpelt
stemmeflertal blandt de tilstedeværende er afgørende, bortset fra de i §11
nævnte tilfælde. Skriftlig afstemning kan forlanges. Generalforsamlingen ledes
af en af denne valgt dirigent.
11. Vedtægtsændringer
Forslag til
vedtægtsændringer skal forelægges generalforsamlingen og kan vedtages med 2/3
af de afgivne stemmer på generalforsamlingen.
Forslag til
vedtægtsændring skal være bestyrelsen i hænde, så de kan udsendes sammen med
indkaldelsen til den ordinære generalforsamling.
12. Klubbens
opløsning
Til vedtagelse af
forslag om klubbens opløsning kræves det, at mindst halvdelen af klubbens
medlemmer er til stede, og at mindst 2/3 af de fremmødte stemmer for forslaget.
Er det ikke tilfældet, indkaldes en ekstraordinær generalforsamling, hvor
opløsningen kan gennemføres, hvis 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer for.
Klubbens aktiver
skal anvendes til et almennyttigt formål efter generalforsamlingens beslutning.
----------------------------------------------------
Vedtaget på
stiftende generalforsamling 27. november 1997.
med senere
ændringer